سنگر دفاع از آرمانها
لایحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبر 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سنگر دفاع ازآرمانها و آدرس sangaredaa.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





الهی !باور دارم که توسخنم را میشنوی و جوابم را میدهی
اصلا ! فقط تو سخنم را میشنوی و بس
....یادم می آید که روزی

گفتم: خسته‌ام

 گفتی: لاتقنطو من رحمة الله
از رحمت خدا نا امید نشید( زمر/ 53)

گفتم: هیشکینمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
خداحائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24)


گفتم: غیر از تو کسی روندارم
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
ما از رگ گردن به انساننزدیک‌تریم( ق/16  )



ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:29 ] [ قربان طیبی راد ]
گلچینی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

۱٫ سرمایه‌گذاری انسانی

انتخابات سرمایه‏گذارى عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ى سنگین و عظیمى را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزى است. ملت ایران سرمایه‏گذارى عظیمى را می‌کند، سپرده‏گذارى بزرگى را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد.

آراء یکایک شما مردم سهمى است از همان سرمایه‏گذارى و سپرده‏گذارى. هر رأیى که شما در صندوق مى‏اندازید، مثل این است که یک بخشى از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأى هم اهمیت دارد.

هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ براى ملت ایران حرمت بیشترى خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.

بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:22 ] [ قربان طیبی راد ]
 
 

 

وزير اطلاعات هشدار داد كه راهبرد دشمن و جريان هاي فتنه و ضدانقلاب براي انتخابات پيش روي مجلس، كاهش مشاركت، ايجاد چالش امنيتي و ناكارآمد جلوه دادن الگوي انقلاب اسلامي ايران در منطقه است.

گروه سياست نكته نيوز: حجت الاسلام «حيدر مصلحي» روز پنجشنبه طي سخناني در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن شكن» كه با حضور ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، در اين باره گفت: جريان فتنه، سرويس هاي اطلاعاتي غرب و ضد انقلاب بر چهار راهبرد تمركز دارند؛ اول اينكه تلاش دارند انتخابات را به يك چالش امنيتي براي نظام تبديل كنند، از طرف ديگر مشاركت مردم در انتخابات را كاهش دهند و به دنبال تسخير مجلس هستند و در آخر هم به دنبال ناكارآمد جلوه دادن مدل جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و بين الملل هستند، چرا كه در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران در منطقه تبديل به يك الگو شده و حضور گسترده مردم در انتخابات اين مدل را تثبيت مي كند و دشمن به دنبال اين است كه اين مدل را از بين ببرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:41 ] [ قربان طیبی راد ]
 
 
 

 

حسين شريعتمداري كه جمعه شب در يادواره 96 شهيد منطقه فين و حسن آباد كاشان شركت كرده بود، شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران را درخشان ترين دوران معرفي كرده و گفت؛ فردا در حالي 33 سالگي انقلاب اسلامي را پشت سر مي گذاريم كه طي 33 سال گذشته به همت امام راحلمان(ره) نسخه اسلام ناب محمدي(ص) را بر كرسي حاكميت نشانده ايم و از عقبه هاي تند و نفس گيري نظير كودتاهاي نافرجام، هجوم گروهك هاي تروريستي، غائله آفريني هاي منطقه اي، تحريم اقتصادي، جنگ 8 ساله، و دهها چالش پي درپي و بي وقفه به سلامت عبور كرده ايم.

وي افزود اگرچه هنوز گام هاي ناپيموده فراواني در پيش داريم ولي طي 33 سال گذشته گامهاي بلند و حيرت انگيزي به سوي نقطه ايده آل برداشته ايم تا آنجا كه امروز، به مقتدرترين و پيشرفته ترين كشور منطقه تبديل شده ايم و در پاره اي از رشته هاي نوين علمي در فهرست 10 رتبه اول جاي گرفته ايم.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:37 ] [ قربان طیبی راد ]
 
 

 

برخی علمای اهل سنت، صلوات را مخصوص رسول خدا صلی الله علیه و آله و حداکثر در حق انبیای الهی روا دانسته و از نوع صلواتی که در بین شیعیان رایج است اظهار شگفتی می کنند؛ آنگاه با کنایه و یا صریح، کار آنها را مردود شمرده و از آن نهی می کنند.

 


فخر رازی می نویسد: علمای ما (اهل سنت)، ذکر «صلوات اللّه علیه» و «علیه الصلاة و السلام» را جز در حق رسول خدا جایز ندانسته و از آن منع می کنند در حالی که شیعه آن را برای علی و اولاد علی هم به کار می‌برد.

(1)

 

قاضی عیاض می نویسد: سلام و صلوات مخصوص رسول خدا صلی الله علیه و آله و سایر انبیاء است و کس دیگری در این امر با آنها شریک نیست؛ چنانچه خداوند متعال دستور داده است: «صلّوا علیه و سلّموا تسلیماً». در مورد دیگران باید غفران و رضای الهی را برایشان طلب کرد همانگونه که خداوند متعال فرمود: «یقولون ربّنا اغفر لنا ولإخواننا الذین سبقونا بالإیمان» و نیز: «والذین اتّبعوهم بإحسان رضی اللَّه عنهم».


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:28 ] [ قربان طیبی راد ]

dahe fajr اس ام اس دهه فجر و 22 بهمن

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:9 ] [ قربان طیبی راد ]
 
 
 
 

 

من به انقلاب خودمان که نگاه می کنم، می بینم هنر بزرگ امام این بود که دچار این غفلت نشد؛ اساس کار امام این است. امام اشتباه نکرد که حرفی را که گفته بود و هدفی را که اتخاذ کرده بود، در سایه ی تنبیه و ظاهرسازی های شعارهای دیگران گم کند و فراموش کند.این، اساس کار و موفقیت امام بود که مستقیم به طرف هدف پیش رفت؛ صریح و عریان آن را جلوی چشمش قرار داد و به طرف آن حرکت کرد. متأسفانه این کار را زعمای روحانی و مشروطه نکردند و بر ایشان غفلت ایجاد شد؛ فلذا اختلاف شد. اختلاف که به وجود آمد، آنها تسلط پیدا کردند. وقتی قدرت دست آنها آمد، دیگر کاری نمی شد کرد.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:34 ] [ قربان طیبی راد ]
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:8 ] [ قربان طیبی راد ]
 بخش پاياني خطبه اول حضرت آيت الله خامنه اي به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اختصاص داشت. ايشان انتخابات را مصونيت بخش کشور خواندند و افزودند: ملت عزيز ايران بدانند و مي دانند که حضور مردمي اصلي ترين عاملي است که هيبت ايران را به رخ دشمنان مي کشد و دشمنان را از تعرض به اين کشور مي ترساند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:6 ] [ قربان طیبی راد ]

برای شناخت امام مهدی (عج) در آخر الزمان چهار راه وجود دارد :

۱٫ قرآن، سنّت، عرفان و حکمت
قبل از توضیح این اصول چهارگانه در شناخت امام زمان (عج) ذکر یک مقدمه ضروری است، مسأله مهدویت علاوه بر اینکه یک امر مسلّم دینی و اسلامی است، تقریباً به عنوان یک موضوع عمومی در میان بسیاری از مجامع و امتهای گذشته مطرح بوده و مورد انتظار بشری قرار گرفته است.[۱]
بعد از ذکر این مقدمه کوتاه به معرفی چند راه برای شناخت حضرت امام زمان (عج) می پردازیم.
الف. قرآن کریم: قرآن کریم تجلّی ذات باری تعالی بر نبی مکرّم اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ است. برخی از آیات قرآن ظهور در مسأله مهدویت داشته و مباحث پایان و آینده جهان را بررسی می کنند و برخی دیگر از آیات با عنایت به روایات به تأویل برده شده است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:59 ] [ قربان طیبی راد ]

     

# شکست خوردگان انتخابات مراقب باشند کلاهی که بر سر شکست خوردگان انتخابات 88 رفت ، سر آنها نرود .

# اینگونه نباشد که اگر جایی نقصی پیدا شد مجلس بگوید تقصیر دولت است و دولت بگوید تقصیر مجلس است . نباید تقصیرها را به گردن یکدیگر بیندازیم.

# رهبر معظم انقلاب خطاب به انقلابیون منطقه : دموکرات بودن اگر به معنای لیبرال دموکراسی تقلیدی است ، دموکرات نباشید . به اسلام مطلوب واشنگتن و لندن و پاریس بد بین باشید .

# تهدید به جنگ به ضرر آمریکاست اما خود جنگ 10 برابر بیشتر به ضرر آمریکاست.

# این رویه اعتبار آمریکا را خواهد شکست و این همان چیزی است که سرنوشت رژیم ها را معین می کند .

# انها و دیگران بدانند که  می دانند که ما هم در برابر تهدید جنگ و تحریم نفتی تهدیدهایی داریم که هر وقتی که لازم باشد اعمال خواهد شد.

 

[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:0 ] [ قربان طیبی راد ]

فتنه از دیدگاه امیرالمؤمنین ( ع )

یکی از مقوله های سیاسی اجتماعی که نوع حکومت ها با آن دست به گریبان هستند مسأله فتنه و فتنه انگیزی است که در شرایط خاص محیطی و سیاسی اجتماعی امکان بروز و ظهور می یابد . کشور ما نیز از این واقیت مستثنی نیست مخصوصا با توجه به درگیری آن با قدرت های بزرگ و مستکبران عالم .هم چنانکه در سال های اوایل انقلاب اسلامی و در چند سال اخیر نمود بیشتری داشته است .
از آنجایی که دوران سی ساله انقلاب اسلامی شباهتی خاص به دوران خلافت امیرالمؤمنین علی (ع) دارد و حضرت نیز در زمینه فتنه توصیه های کار ساز و راهگشایی را دارند . به نظر رسید که بررسی فتنه از دیدگاه ایشان در زمان ما بسیار مفید و کارگشا خواهد بود .
در زمینه فتنه از دیدگاه امام علی (ع) تحقیق هایی انجام شده ، اما اینکه شرایط پیدایش فتنه در جامعه و وظیفه افراد از دیدگاه حضرت در زمان ظهور فتنه چیست ، پژوهش چندانی صورت نگرفته است .لذا با راهنمایی اساتید ارجمند حجج اسلام محمد تقی کرامتی و مهدی اسدی به تحقیق در این موضوع پرداختیم . امید است اثری مفید و شایسته باشد .
این تحقیق شامل تعریف فتنه ، شرایط پیدایش فتنه ، وظایف افراد در شرایط فتنه و چگونگی پیشگیری و درمان فتنه از دیدگاه امیرالمؤمنین علی (ع) است .

فصل اول : واژه شناسی


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:42 ] [ قربان طیبی راد ]

بصیرت­ مداری در انديشه مقام معظم رهبری

تاکنون از خود پرسیده‌ایم چه عواملی باعث میشود برخی افراد دچار بی بصیرتی شده، نتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند؟ به­راستی برای گم نکردن راه چه باید کرد؟ چگونه میتوان راه را بازشناخت و فریفته‌ی سخنان و رفتارهای دشمنان نقاب­دار و منافقان فتنه‌گر و فتنه‌گران منافق نگردید؟! چگونه میتوان بین حق و باطل، جدایی افکند و راه را از کژراهه شناسایی نموده، مسیر را اشتباهی نپیمود؟
راه­کار همان است که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که: «شما در جبهه‌ى جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه‌خوانى بلد نباشید، اگر قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یک وقت نگاه میکنید مى‌بینید در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ راه را عوضى آمده‌اید، دشمن بر شما مسلط میشود. این قطب‌نما همان بصیرت است».1
ولی آیا بصیرت برای اشخاص خاصی لازم است یا مسئله‌ای عمومی است؟ آیا بر همگان لازم است که بینش والایی داشته باشند؟ رهبر معظم انقلاب میفرمایند: «اگر همه‌ی تعاریفی که در خصوص بصیرت آورده شده را در یک جمله خلاصه کنیم میتوان گفت: بصیرت یعنی وجود چشمان تیزبینی در انسان که بتواند پشت صحنه‌ی مسائل پیچیده­ی سیاسی را به­خوبی تشخیص دهد. این مهم در طول دوران تاریخ معاصر ایران و حوادث بعد از انقلاب، خط کش جدا شدن افراد هوشیار از غافل بوده است».2

 


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:37 ] [ قربان طیبی راد ]

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان جمله مكرر مقامات امريكايی را مبنی بر اينكه همه گزينه ها روی ميز است، مورد اشاره قرار دادند و افزودند: معنای اين جمله تهديد به جنگ است اما همه می دانستند كه اين تهديد به ضرر امريكاست همچنانكه ايجادجنگ ده برابر بيشتر به ضرر امريكا خواهد بود.
ايشان سخن گفتن مقامات امريكايی را به زبان تهديد نشان دهنده عجز واشنگتن از مقابله منطقی و گفتمانی باجمهوری اسلامی دانستند و افزودند: آنها در ميدان مقابله فكر و منطق دچار ضعف هستند و به همين علت از تشبث به زور و توسل به جنگ حرف می زنند و معنای اين روش اين است كه امريكا جز زور هيچ منطقی ندارد و برای غلبه خواستهايش جز جنگ هيچ روشی را نمی شناسند.
حضرت آيت الله خامنه ای توسل امريكا به تهديد و زورگويی را موجب بی اعتباری مقامات اين كشور در چشم ملتها و در افكارعمومی ملت امريكا دانستند وتاكيد كردند: حكومتی كه اعتبارش در چشم ملتش ساقط شود، اميدی به بقايش نيست و هيچ سرنوشتی جز فروپاشی و سقوط نخواهد داشت همينطور كه فروپاشی رژيم شوروی نشان دهنده اين واقعيت است.
حضرت آيت الله خامنه ای در همين زمينه تاكيد كردند: آمريكايی ها بدانند و البته می دانند كه جمهوری اسلامی در مقابل تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتی، تهديدهايی دارد كه وقتی لازم باشد انشاالله اعمال خواهد شد.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:40 ] [ قربان طیبی راد ]

رهبر انقلاب اسلامی حضور در انتخابات 12 اسفند و راهپيمايی 22 بهمن را از جمله مظاهر حضور مردمی برشمردند و افزودند: هر قدر حضور مردم در پای صندوقهای رای بالاتر باشد اعتبار و ارزش ملت بالاتر می رود و امنيت و مصونيت كشور بيشتر و اينده ايران عزيز تامين و تضمين می شود .
رهبر انقلاب  تشكيل مجلس صالح، قوی و سالم را در آينده كشور و عملكرد دستگاهها از جمله دولت و قوه قضاييه، كاملا موثر خواندند و افزودند: چنين مجلسی را فقط حضور پرشورمردم، شكل خواهد داد.
ايشان تلاش چندين ماهه بوقهای تبليغاتی دشمن را برای نااميد كردن مردم از حضور در انتخابات ياد آور شدند و افزودند: متاسفانه در داخل هم عده ای غافل بدون آنكه بفهمند با دشمن مغرض هم صدا می شوند.
ايشان بزرگ كردن مسائل كوچك و القای بی مبنای وجود بحران در كشور را ازجمله روشهاي  دشمنان برای مايوس كردن ملت از انتخابات مجلس برشمردند و افزودند: در كشوری كه كاملا آرام و امن است و دستگاهها و مردم در حال كار و تلاش هستند بحرانی وجود ندارد اما دشمنان و غافلان مدام از آن حرف می زنند.
حضرت آيت الله خامنه ای رقابت سالم وبدون تهمت و بدگويی رامورد تأكيد قراردادند و افزودند: فضای انتخاباتی بايد سالم باشد و مردم نيز اگر خودشان كانديداهارا می شناسند براساس اين تشخيص عمل كنند و اگر نه، از افراد بصير و متدين كمك بگيرند.
دقت كامل مجريان در اجرای درست انتخابات نكته ديگری بود كه رهبر انقلاب مورد تأكيد قرار دادند.

[ جمعه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:0 ] [ قربان طیبی راد ]

رهبر انقلاب اسلامی حضور در انتخابات 12 اسفند و راهپيمايی 22 بهمن را از جمله مظاهر حضور مردمی برشمردند و افزودند: هر قدر حضور مردم در پای صندوقهای رای بالاتر باشد اعتبار و ارزش ملت بالاتر می رود و امنيت و مصونيت كشور بيشتر و اينده ايران عزيز تامين و تضمين می شود .
رهبر انقلاب  تشكيل مجلس صالح، قوی و سالم را در آينده كشور و عملكرد دستگاهها از جمله دولت و قوه قضاييه، كاملا موثر خواندند و افزودند: چنين مجلسی را فقط حضور پرشورمردم، شكل خواهد داد.
ايشان تلاش چندين ماهه بوقهای تبليغاتی دشمن را برای نااميد كردن مردم از حضور در انتخابات ياد آور شدند و افزودند: متاسفانه در داخل هم عده ای غافل بدون آنكه بفهمند با دشمن مغرض هم صدا می شوند.
ايشان بزرگ كردن مسائل كوچك و القای بی مبنای وجود بحران در كشور را ازجمله روشهاي  دشمنان برای مايوس كردن ملت از انتخابات مجلس برشمردند و افزودند: در كشوری كه كاملا آرام و امن است و دستگاهها و مردم در حال كار و تلاش هستند بحرانی وجود ندارد اما دشمنان و غافلان مدام از آن حرف می زنند.
حضرت آيت الله خامنه ای رقابت سالم وبدون تهمت و بدگويی رامورد تأكيد قراردادند و افزودند: فضای انتخاباتی بايد سالم باشد و مردم نيز اگر خودشان كانديداهارا می شناسند براساس اين تشخيص عمل كنند و اگر نه، از افراد بصير و متدين كمك بگيرند.
دقت كامل مجريان در اجرای درست انتخابات نكته ديگری بود كه رهبر انقلاب مورد تأكيد قرار دادند.

[ جمعه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:56 ] [ قربان طیبی راد ]

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان جمله مكرر مقامات امريكايی را مبنی بر اينكه همه گزينه ها روی ميز است، مورد اشاره قرار دادند و افزودند: معنای اين جمله تهديد به جنگ است اما همه می دانستند كه اين تهديد به ضرر امريكاست همچنانكه ايجادجنگ ده برابر بيشتر به ضرر امريكا خواهد بود.
ايشان سخن گفتن مقامات امريكايی را به زبان تهديد نشان دهنده عجز واشنگتن از مقابله منطقی و گفتمانی باجمهوری اسلامی دانستند و افزودند: آنها در ميدان مقابله فكر و منطق دچار ضعف هستند و به همين علت از تشبث به زور و توسل به جنگ حرف می زنند و معنای اين روش اين است كه امريكا جز زور هيچ منطقی ندارد و برای غلبه خواستهايش جز جنگ هيچ روشی را نمی شناسند.
حضرت آيت الله خامنه ای توسل امريكا به تهديد و زورگويی را موجب بی اعتباری مقامات اين كشور در چشم ملتها و در افكارعمومی ملت امريكا دانستند وتاكيد كردند: حكومتی كه اعتبارش در چشم ملتش ساقط شود، اميدی به بقايش نيست و هيچ سرنوشتی جز فروپاشی و سقوط نخواهد داشت همينطور كه فروپاشی رژيم شوروی نشان دهنده اين واقعيت است.
حضرت آيت الله خامنه ای در همين زمينه تاكيد كردند: آمريكايی ها بدانند و البته می دانند كه جمهوری اسلامی در مقابل تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتی، تهديدهايی دارد كه وقتی لازم باشد انشاالله اعمال خواهد شد.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:2 ] [ قربان طیبی راد ]

حضرت آيت الله خامنه ای دولتهای اروپايی را نيز از لحاظ اقتصادی - مالی و سياسی دچار ضعف روز افزون دانستند و با اشاره به وابستگی و تبعيت دولتهايی نظير فرانسه ازامريكا تاكيد كردند: اگر روزی ملتهای اروپايی دريابند كه علت اصلی مشكلات آنها، تبعيت دولتهايشان از امريكا و شبكه جهانی صهيونيزم است نهضت اجتماعی عظيمی براه خواهد افتاد كه در پرتو آن دنيای جديدی بوجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب در تشريح ابعاد مختلف موقعيت ضعيف غربی ها در سطح بين المللی تحريم جمهوری اسلامی و ملت ايران را از نشانه های اين ضعف چشمگير خواندند وافزودند: آنها می خواهند ملت ايران را بخاطر وفاداری به اسلام مجازات كنند اما واقعيت اين است كه تحريم از 2 جنبه به نفع نظام اسلامی و ملت تمام خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه ای تكيه ملت ايران به استعدادها و ظرفيتهای داخلی را از جمله نتايج تحريم سی ساله ايران برشمردند و خاطر نشان كردند: اگرآنها ما را تحريم نظامی نمی كردند و نيروگاه بوشهر را می ساختند و درهای علم را بر روی ما نمی بستند، امروز اين پيشرفتهای عجيب نظامی و علمی را نداشتيم، در غنی سازی دارای اين موقعيت ممتاز نبوديم و در پزشكی و هوا فضا به اين حد از موقعيت نمی رسيديم، بنابر اين تحريم از زاويه تكيه نظام و ملت به استعداد و ظرفيتهای بی پايان جوانان ايران به نفع ما بود و باعث شد اين چشمه های جوشان هر روز شكوفاتر شوند.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:43 ] [ قربان طیبی راد ]

ايشان با اشاره به ادعای حكام جزيره بحرين در باره دخالت جمهوری اسلامی ايران در اوضاع بحرين افزودند: اين حرف كاملا دروغ است چرا كه اگر ما دخالت می كرديم اوضاع بحرين جورديگری می شد .
حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: ما هر جا دخالت كنيم صريحا می گوييم همچنانكه به علت ضديت با غده سرطانی رژيم صهيونيستی در دو جنگ پيرزومند 33 روزه و 22 روزه دخالت كرديم و از اين پس نيز هرجا هر ملتی يا گروهی با رژيم صهيونيستی مبارزه و مقابله كند ما به او كمك می كنيم و هيچ ابايی هم از گفتن اين مسئله نداريم.
رهبر انقلاب در تبيين اوضاع جهان به ضعف محسوس اقتصادی-مالی و سياسی امريكا اشاره و خاطرنشان كردند: امريكا در خاورميانه - فلسطين و مسئله عراق شكست خورده و دولت مردمی و ملت عراق نگذاشتند امريكاييها برغم خواست و تلاش فروانشان ، در عراق بمانند.
ايشان افزودند: البته امريكايی ها هنوز در عراق دخالتهای نفتی و امنيتی دارند كه ملت و دولت عراق در آينده حتما برای آن هم فكری خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامی خودداری اوباما در سخنرانی اخير در كنگره اين كشور از اشاره به تظاهرات 4 ماهه مردم در شهرهای مختلف را يكی ديگر از نشانه های ضعف دولت امريكا برشمردند و افزودند: رئيس جمهور امريكا برای پنهان كردن اين ضعفها حتی اشاره به 4 ماه تظاهرات مخالفت آميز ملت امريكا و سركوب شديد پليس نكرد.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:41 ] [ قربان طیبی راد ]

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به سرنگونی 4 طاغوت منطقه از دهه فجر سال گذشته تا كنون افزودند: در رويداد بسيار مهم ديگری مردم مصر و تونس در انتخابات به گروههای اسلامی رای دادند اين مسئله اثبات كرد همه تلاشهای تبليغات سياسی امريكا و صهيونيستها برای ايجاد اسلام هراسی در ملتها و ايجاد وحشت در افكار عمومی مردم از حكومت اسلامی نقش برآب شده و ملتها طرفدار اسلامند.
رهبر انقلاب اسلامی ضعف و انزوای روز افزون رژيم صهيونيستی و افزايش نشاط و اميد فلسطينی ها را از بركات بسيار مهم قيام ملتهای منطقه برشمردند و تاكيد كردند: غده حقيقتاً سرطانی اسرائيل بايد درمنطقه از بين برود و اين مسئله بدون ترديد روی خواهد داد.
 حضرت آيت الله خامنه ای در بحث اوضاع منطقه، مظلوميت مردم بحرين را نيز خاطر نشان كردند وافزودند: دستگاههای رسانه ای مستكبران، با سكوت كامل، اين ملت مظلوم را مورد بايكوت قرار داده است اما اين كارها اثری نخواهد داشت و ملت بحرين هم به توفيق الهی پيروز خواهد شد .

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:40 ] [ قربان طیبی راد ]

حضرت آيت الله خامنه ای هوشياری در مقابل دشمن و فريب نخوردن در مقابل لبخند و وعده های دروغ او را يكی ديگر از كارهای اصلی برشمردند و خاطر نشان كردند: اوايل برخی ها لبخند دشمن را باور می كردند اما بتدريج پشت صحنه اين وعده ها را فهميدند و متوجه شدند كه دشمن چه راحت دروغ می گويد و چگونه بدون واهمه و دغدغه عهد شكنی ميكند و بدون احساس خجالت زيرحرف و قولش می زند.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد  به وجود نمونه هاي  متعدد ی كه ماهيت حقيقی لبخندهای فريبنده  و حرفهای دروغ دشمن را اثبات می كند، به سخنان و نامه اخير رييس جمهور امريكا، جواب جمهوری اسلامی به اين نامه وعكس العمل و اقدام بعدی آمريكا اشاره كردند و افزودند: روزی كه لازم شد واين نامه ها در اختيار افكار عمومی ملتها قرار گرفت همه می فهمند وعده ها و حرفهای امريكا چقدر ارزش دارد و آنها چگونه برخلاف حرفهايشان عمل ميكنند.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:38 ] [ قربان طیبی راد ]

رهبر انقلاب اسلامی، غلبه بر چالش ها را يكی از نقاط قوت بسيار مهم انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی، قدرتهای جهانی همواره تلاش داشتند تا با مانع تراشی های فراوان همچون تحميل جنگ هشت سال ، انجام اقدامات تروريستی، و تحريم ها، حركت ملت ايران را متوقف كنند و انقلاب اسلامی را به زانو در آورند و ملت را پشيمان كنند اما، با وجود همه اين چالش ها، نظام اسلامی راه خود را با قوت ادامه داده و بر آنها غلبه كرده است. حضرت آيت الله خامنه ای گسترش كيفی و كمی خدمات درجه اول به مردم، در سراسر كشور را از ديگر نقاط قوت نظام اسلامی دانستند و با اشاره به پيشرفتهای علمی خاطر نشان كردند: پيشرفتهای علمی و فناوری، يكی ديگر از نقاط قوت بسيار مهم است زيرا علم زمينه ساز اقتدار و پايه پيشرفت همه جانبه كشور است.
 

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:36 ] [ قربان طیبی راد ]

حضرت آيت الله خامنه ای توسل امريكا به تهديد و زورگويی را موجب بی اعتباری مقامات اين كشور در چشم ملتها و در افكارعمومی ملت امريكا دانستند وتاكيد كردند: حكومتی كه اعتبارش در چشم ملتش ساقط شود، اميدی به بقايش نيست و هيچ سرنوشتی جز فروپاشی و سقوط نخواهد داشت همينطور كه فروپاشی رژيم شوروی نشان دهنده اين واقعيت است.

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:32 ] [ قربان طیبی راد ]
امام حسن عسگری

 

 

آگاهی اهل بیت پیامبر علیهم السلام از درون انسانها بر آنان که معتقد به امامت ایشانند جای هیچ شکی نیست. از آنجا که حضرات معصومین حجت و خلیفه خداینددارای این فضیلتند که از آنچه در دلها می گذرد آگاهند.این است که می دانند چه در ذهنها خطور می کند و حاجت نگفته را برآورده می نمایند. در این گفتار به نمونه هایی از ذهن خوانی افراد از سوی امام یازدهم شیعیان اشاره می شود.

 

 

 

گفتار خود را پنهان كنید یا آشكار(تفاوتى نمى‏كند)، او به آنچه در سینه‏هاست آگاه است!

وَ أَسِرُّوا قَوْلَكُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ (سوره ملک،آیه13)

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:14 ] [ قربان طیبی راد ]
 
 
 
 
 
آغاز امامت حضرت امام زمان
(ع)
 
مبارک باد
 
 
 
  

برای شناخت امام مهدی (عج) در آخر الزمان چهار راه وجود دارد :

                                                                                 1


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:5 ] [ قربان طیبی راد ]

 

«روزگاری خواهد آمد که مردمانشان به پراکندگی مصمّم باشند و از هماهنگی و اتّفاق‌نظر و اتّحاد به دور


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:3 ] [ قربان طیبی راد ]

معنای بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است.(1)

 

نزد اهل معنا، نیرویى نهانى و قوّهاى قلبى است که در شناخت حقایق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.

 

برخى از اهل معرفت مى‏گویند: «بصیرت قوّه قلبى یا نیرویى باطنى است که به نور قدس روشن گردیده و از پرتو آن، صاحب بصیرت، حقایق و بواطن اشیا را در مى‏یابد. بصیرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».(3)

 

میان بَصَر که تأمین کننده نور ظاهرى، و بصیرت که آورنده نور باطنى است، تفاوت بسیار است؛ مانند:

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:57 ] [ قربان طیبی راد ]
 

خبرگزاری فارس: مرحبا بر کسانی که باآگاهی و بصیرت در فضای سال 88 که شبهه ها بُروز عملی پیدا کرده بود و به فتنه تبدیل شده بود ارزشهای اسلامی به جامانده از غدیر و نهضت کربلا را حفظ کردند.

خبرگزاری فارس: بصیرت، راز پایداری ارزش‌ها 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:54 ] [ قربان طیبی راد ]

در نظر اسلام و از دیدگاه امام خمینی (ره) - به عنوان یک مسلمان معتقد - چون انسان و جهان به تمام وجود ارتباط با خالق خود دارند بلکه اساسا چیزی جز عین ربط و ارتباط با او نیستند، فکر انسان که در ابتداء در مورد خدا می اندیشد و بر اساس یک سلسله اصول و براهین عقلانی به وجود او به عنوان خالق خود و جهان پی می برد، در می یابد که در نهایت تفکر او نیز همچون وجودش مخلوق و قائم به خداست.از اینرو این تفکر او نیست که با استقلال و اتکاء به خود بتواند درباره خداوند بیندیشد بلکه اندیشه او نیز تحت ربوبیت خداست، لذا این خداست که همچنانکه با تجلی خود به او وجود بخشیده در علم بشر نیز تجلی کرده و به آن فعلیت و تقرر می بخشد پس در این صورت علم انسان همچون وجود او مخلوق و فانی در علم و وجود خالق خود یعنی


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:51 ] [ قربان طیبی راد ]

 

دستاوردهای انقلاب اسلامی


انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. این انقلاب عظیم دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشت. اگر چه احصاء كامل اين دستاوردها، سال‌ها به طول می‌انجامد، اما بررسي گذراي آنها از باب (و اما بنمه ربك فحدث) خالي از فايده نيست.

1- دستاوردهای


ادامه مطلب
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:33 ] [ قربان طیبی راد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

" ن والقلم و ما یسطرون " بسم الله و بالله و صلّ الله علی محمّد و علی اله الطاهرین با سلام به روح امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران ... سلام به رهبرفرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدّ ظله العالی) و درود به ارواح شهیدان که " شمع محفل بشریتند" ، آنان که برای یاری دین خدا و دفاع از انقلاب اسلامی قد علم کردند و شهد شهادت نوشیدند ... . با توجه به اینکه " جنگ ما ، جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا خاتم زندگی وجود دارد و به تعبیر رهبر معظم "روزی خواهد شد که خاطرات شهدا دوای آلام جوانان ما باشد " وازطرفی " سیاست ما عین دیانت ماست " و " امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن می باشد ." توفیق حاصل شد تا در این عرصه نیز بر اساس محورهاو موضوعات زیر فعالیتی دیگر را آغاز نموده و ادای دینی کرده باشم . به امید عنایت وهدایت الهی و توجهات امام عصر (عجّل) و همراهی شما خوبان که به ما سر می زنید و با ارائه نظرات خویش استمرار بخش راهمان خواهید بود . انشاء الله
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 4240
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سایت سیاسی فرهنگی مرصاد20
.WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:0pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;}.WFeed{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;};
استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


فونت زيبا ساز
گل سرخ
jange narm(www.jnarm.blogfa.com)

مقر افسران جنگ سايبري خراسان شمالي

مقرموعود
سنگر جنگ هاي سايبري (NALENDAR)
sirat.ir" >بصیرت سایبری وب گاه یک افسر جوان جبهه جنگ نرم

  مقر افسران جنگ سایبری


 گروه سایبرے مهندس میرزابیگی

 جنبش مصاف

عشق فقط یک کلام


<-- start logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->

مبارزه با شيطان پرستي

<--finish logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ --> /

مصاف با شيطان; border=

<-- start logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->

مبارزه با شيطان پرستي

<--finish logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->
.::عصر یقین::.
وبلاگ تحليلي خبري بصيرت 1389
//*start of ashoora.ir amaliat*
داغ کن - کلوب دات کام
سوالات شیعیان از اهل سنت
پايگاه تخصصي حجاب آنلاين گالری تصاویر سوسا وب تولز JSON-RSS RSS service URL:http://api.khabarfarsi.net/api/news/top/1?tid=*&output=rss JSON service URL:http://api.khabarfarsi.net/api/news/top/1?tid=*&output=json

تبادل لینک

خرید بک لینک